GAZDASÁG : Kétszer annyi multi van Magyarországon, mint tavaly |
Kétszer annyi multi van Magyarországon, mint tavaly
forrás: VG-barikád.hu 2008.05.16. 16:27
Megduplázódott az elmúlt egy évben a hipermarketek száma Magyarországon, és április végére elérte a 125-öt - áll a Nielsen piackutató társaság legfrissebb jelentésében. A vegyiáruk kategóriájában még az élelmiszerekénél is magasabb a bolttípus piaci része, jelenleg 39 százalék (tavaly ilyenkor 38 százalék volt). Különösen szívesen vásárolnak hipermarketben a magyarok mosószert, pelenkát, tusfürdőt, öblítőt, dezodort, toalettpapírt, valamint sampont. A Nielsen szerint mindennek az az oka, hogy a mosó-, tisztító- és testápoló szerek beszerzését a háziasszonyok tervszerűbben végzik. Így ezeket a típusú beszerzéseket inkább a nagybevásárlások alkalmára időzítik, szemben az élelmiszerekkel. Az eladótér nagysága a másik lényeges ok, ami magyarázza a háztartási vegyiárunál a hipermarketek magas piaci részesedését. Ebben a csatornatípusban ugyanis bőven jut hely az áru látványos, vonzó kihelyezésére, valamint a bolti eladást ösztönző, hatékony promóciókra.
Kétszer annyi multi van Magyarországon, mint tavaly
Megduplázódott az elmúlt egy évben a hipermarketek száma Magyarországon, és április végére elérte a 125-öt - áll a Nielsen piackutató társaság legfrissebb jelentésében.
A Tesco 78, az Interspar 29, az Auchan 10, a Cora 7, a CBA pedig 1 óriásáruházat működtet. A terjeszkedésnek köszönhetően a bolttípus tovább növelte amúgy is magas piaci részesedését: a hipermarketek jelenleg 31 százalékot hasítanak ki az élelmiszerek piacán a tavaly mért 29 százalékkal szemben. Átlag feletti a hipermarketek részesedése a sajt, az ásványvíz, a húskészítmények, valamint a gyümölcsjoghurt kiskereskedelmi értékesítéséből.
A vegyiáruk kategóriájában még az élelmiszerekénél is magasabb a bolttípus piaci része, jelenleg 39 százalék (tavaly ilyenkor 38 százalék volt). Különösen szívesen vásárolnak hipermarketben a magyarok mosószert, pelenkát, tusfürdőt, öblítőt, dezodort, toalettpapírt, valamint sampont. A Nielsen szerint mindennek az az oka, hogy a mosó-, tisztító- és testápoló szerek beszerzését a háziasszonyok tervszerűbben végzik. Így ezeket a típusú beszerzéseket inkább a nagybevásárlások alkalmára időzítik, szemben az élelmiszerekkel. Az eladótér nagysága a másik lényeges ok, ami magyarázza a háztartási vegyiárunál a hipermarketek magas piaci részesedését. Ebben a csatornatípusban ugyanis bőven jut hely az áru látványos, vonzó kihelyezésére, valamint a bolti eladást ösztönző, hatékony promóciókra.
Nyilván nem elhanyagolható szempont, hogy van miből. 1990 óta a külföldi és magyar tulajdonú cégek közül az idegenek mindig is közelebb álltak az állami támogatáspolitika szívéhez. Miközben a magyar vállalkozások ellehetetlenítése szisztematiusan folyik a súlyos hazai adóterhekkel, a külföldieknek rendre komoly kedvezményekkel kedveskedik az állam.
VG-barikád.hu
Ajánlott: http://multik.hu/
|