Gázolás a hídon
SZRTI - Audie 2010.09.15. 03:09
A Lágymányosi-hídon egy férfi halálos villamos-baleset áldozata lett. A kiérkező mentők már nem tudtak segíteni a sérülten, aki a villamos alá szorult. A Budára vezető pályát majd egy órára le kellett zárni, a forgalmat elterelték a pesti hídfőnél. Egy darus kocsi megemelte a húszegynéhány tonnás jármű végét, hogy az áldozatot ki lehessen emelni a villamos alól. A tűzoltóknak jutott ez a feladat, majd a rendőrség követte őket, akik megpróbálnak választ találni arra, hogyan került a férfi a villamos alá, mi okozta a balesetet. Talán a bírságoktól való félelem visszatartó erő lehet, ám mi abban bízunk, hogy a fejekben történt a legfontosabb változás. Az örvendetes javulás ellenére sem szabad egy pillanatra se megfelejtkezni arról, hogy a közlekedés veszélyes üzem, a baj bármikor megtörténhet. Ezért nem elég csak magunkra figyelni, hanem másokra is vigyáznunk kell! Mindenkit hazavárnak.
Gázolás a hídon
Szeptember 14-én valaki ismét nem tért haza.
A Lágymányosi-hídon egy férfi halálos villamos-baleset áldozata lett. A kiérkező mentők már nem tudtak segíteni a sérülten, aki a villamos alá szorult. A Budára vezető pályát majd egy órára le kellett zárni, a forgalmat elterelték a pesti hídfőnél.
Egy darus kocsi megemelte a húszegynéhány tonnás jármű végét, hogy az áldozatot ki lehessen emelni a villamos alól. A tűzoltóknak jutott ez a feladat, majd a rendőrség követte őket, akik megpróbálnak választ találni arra, hogyan került a férfi a villamos alá, mi okozta a balesetet.
A közúti balesetek mindig sokkolóak, különösen, ha halálos áldozattal járnak. Bár csökkent a balesetek száma, de még mindig sokan sérülnek meg, vagy lelik halálukat az utakon.
Az év első hét hónapjában 8842 sérüléssel járó baleset történt, míg tavaly ez a szám július végéig 9968 volt. A csökkenés itt 11%. Szerencsére a halálos balesetek száma csökkent leginkább, ez közel 20%-os csökkenést jelent, a súlyos sérüléses baleseteknél ez a szám 14%, a könnyű sérüléseseknél pedig 9,46%.
2009 első hét havi 482 áldozattal szemben idén július 31-ig 386 fő vesztette életét a magyar közutakon. 96 fővel kevesebb, s ez, 20%-os csökkenést mutat.
Rendőrségi adatok alapján idén január 1-seje és augusztus 31-dike között 10 600 személyi sérüléses közúti baleset történt, ez 10%-os csökkenést jelent a 2009. év azonos időszakához képest (akkor 11 725 balesetet regisztráltak).
A figyelmetlenség, a gyorshajtás tovább szedi áldozatait. Az első négy hónapban 175 ezer ügyben több mint 6 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki az idén.
A leggyakoribb baleseti okok A leggyakoribb balesetet okozók
A balesetek csökkenése örvendetes, s különösen nagy fejlődést tapasztalunk ezen a téren, ha a 2001-es év statisztikáját vetjük össze, mert akkor azt tapasztaljuk, hogy a személyi sérüléssel járó közúti balesetek 14%-kal, míg a halálos balesetben meghalt személyek száma pedig 38%-kal csökkent.
Talán a bírságoktól való félelem visszatartó erő lehet, ám mi abban bízunk, hogy a fejekben történt a legfontosabb változás.
Az örvendetes javulás ellenére sem szabad egy pillanatra se megfelejtkezni arról, hogy a közlekedés veszélyes üzem, a baj bármikor megtörténhet. Ezért nem elég csak magunkra figyelni, hanem másokra is vigyáznunk kell!
Mindenkit hazavárnak.
Audie
2010. 09. 14.
|